אלמוג
אלפומה, רוכב ומאמן אופניים מקצועי, רוכב ב"סינגל בארי", לאחר שמסלול
הרכיבה ניזוק קשות באחת השריפות בעוטף עזה.
בארי, 6 ביוני 2018
מפגינה
נגד השחיתות מוחה ליד מעון ראש הממשלה ביום חקירתו בידי המשטרה.
ירושלים, 10 ביולי 2018
סוסים
זכרים, צעיר ובוגר, בקרב שליטה.
אזור גמלא, רמת הגולן, 16 במרץ 2018
2. בחרתי בתמונה זו בגלל שהפגנת כוח בין הסוסים נראית מאוד אנושית והצילום תופס רגע מאוד חזק.
3. בחרתי לנתח את הצילום הראשון של בני דויטש:
צילום זה שייך לדעתי גם לצילום חדשותי כי הצלם לכד רגע לא מתוכנן באירוע וגם לצילום מגזיני כי הצילום של האובייקט מעביר מסר.
ניתוח התצלום על פי מרכיביו
קומפוזיציה:
הצילום מאוזן מאוד כאשר האופנוען נמצא במרכז התמונה וברקע השדות מחלקים את התמונה לחצי ויוצרים סימטריות.
יחסים בתוך המסגרת:
האופנוען מופיע בקדמת התמונה בפוקוס ומאחוריו הרקע השרוף ועוד יותר רחוק השדות החיים.הרקע אינו חד וזה מייצר ניגודיות בין האופנוען לרקע. אפשר לומר שהניגודיות מופיעה גם בנושא: בין השדות השרופים והחיים ובין האופנוען שהוא טכנולוגייה וכוח לעומת הטבע והשלווה.
מוקד:
העין הולכת באופן טבעי למרכז התמונה שם נמצא האופנוען והוא בולט כי הוא נמצא בפוקוס והצבעוניות שלו
וגם הוא נמצא בקדמת התמונה.
שפה אסתטית: אין כאן שפה ייחודית אבל הצלם בחר להציג את נקודת המבט שלו בזווית בגובה העיניים ולספר סיפור שנראה אובייקטיבי.
4. ניתוח על פי בארת':
6. מצורף צילום שאני
4. ניתוח על פי בארת':
דנוטציה:
רקע שחור של שטח שקוף ושדות ירוקים בגווני חום ולבן, שמיים בצבע כחול
כהה, השדה השחור תופס כשני שליש מהפריים. מצד שמאל שיח בודד שלא נשרף ובמרכז
אופנוען לבוש חולצה לבנה ושרוולים בצבע כתום, הוא
חובש קסדה שחורה ומגני ברכיים. האופנוען בפוקוס ואילו הרקע מטושטש.
קונוטציה:
האופנוען מסמל את אזרחי הדרום הוא נחוש ופעיל ולא נכנע לאיומי הטרור
של הפלסטינים. השחור של השריפה תופס את רוב התמונה אבל הוא לא בפוקוס ולכן נראה
כאילו הוא פחות חשוב מהאופנוען והשיח שלא הצליח להישרף בצד שמאל מסמלים את התקווה
ליום חדש ואת העמידות של היהודים שלא מוכנים להיכנע וממשיכים לחיות בארץ ומאמינים
בצדקת דרכם.
5. דילמה עיתונאית שעשויה להיות כאן היא אולי האם הצלם יעזור בכיבוי ובהתמודדות עם השריפה או שיעצור ויצלם את התמונה. האם הצילום מציג את המציאות בצורה שאינה פוגעת או מעוותת את תפיסת המציאות?
6. מצורף צילום שאני
דנוטציה:
בתמונה זו רואים קסדה עם צבעים בוהקים של צהוב וורוד וכחול וסגול כאשר היא (הקסדה) נמצאת בפוקוס במרכז התמונה בזמן שהרקע בצבעים משעממים ללא פוקוס וחסר משמעות
קונוטציה:
בתמונה זו רואים קסדה דבר אשר זמן רב היה אביזר בטיחות ותו לא וכיום מתחיל לקבל השפעות אופנתיות\אומנותיות אשר מושכות גם את הקהל היותר צעיר עם העיצוב העתידני הקווים החדים והצבעים הבוהקים והזוהרים
תמונה זו יכולה לשמש בקמפיין שמעודד חבישת קסדה ומעורר יותר אחריות ואפילו רצון בקרב הצעירים לחבוש קסדות כאשר האפשרויות הן בלתי נגמרות ותמיד מתחדשות
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה